Wat is het?

Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt een klacht indienen over:

  • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op uw vragen

Wat moet ik doen?

  • U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient.
  • De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.

Hoe lang duurt het?

  • De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
  • Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Nationale ombudsman.

U kunt een klacht digitaal, of schriftelijk indienen.

  • Digitaal,
    DigiD linkVul het formulier in 
     
  • Schriftelijk,
    Een schriftelijke klacht kunt u sturen naar: 
    Het college van burgemeester en wethouders, 
    postbus 21000, 
    6369 ZG Simpelveld.

Zie ook

  • Melding doen

    Een melding, een klacht of een bezwaar. Voor u is het misschien één pot nat. Maar binnen de overheid maken we onderscheid in deze begrippen. We zetten het even voor u op een rijtje:

  • Bezwaar maken

    Bent u het oneens met een besluit van de gemeente? Bekijk hier hoe u een bezwaarschrift kunt indienen.

  • Melding openbare ruimte

    Heeft u een melding of klacht die bijvoorbeeld te maken heeft met: Afval, Bladeren, Overlast ratten ,Schade aan wegen, Straat vegen, Straatverlichting, Strooien, Verstoppingen riool ,Verkeersborden Etc.