Toeristische ondernemers die overnachtingen aanbieden, bijvoorbeeld in een hotel, bed & breakfast, recreatiewoning of een camping, moeten een nachtregister bijhouden. Dat is volgens de wet verplicht. Het nachtregister geeft inzicht in wie zich binnen de gemeente bevindt. Eén van de doelen van het nachtregister is dat hulpdiensten beter hun werk kunnen doen bij een ramp. Als er bijvoorbeeld brand is, kan de brandweer snel zien wie er op locatie aanwezig is. Ook kan het nachtregister een afschrikkende werking hebben op criminelen. 

Gemeente Simpelveld werkt al jaren met een digitaal nachtregister. Vanaf 1 oktober 2021 werken we met een nieuw systeem dat gebruiksvriendelijker is voor onze ondernemers. Het digitale nachtregister is gratis. 

Aanmelden:

U kunt zich aanmelden via deze link.
Vervolgens vult u uw gegevens in en klikt u op 'registreren'. Na de goedkeuring ontvangt u van ons een bericht. Nadat we uw gegevens verwerkt hebben kunt u aan de slag met het nieuwe digitale nachtregister.

Handleiding:

In de pdf onderaan deze pagina kunt u lezen hoe de app werkt.

Veelgestelde vragen:

In het overzicht onder deze pagina vindt u veelgestelde vragen over het nieuwe digitale nachtregister. 

Veelgestelde vragen Digitaal Nachtregister