Digitaal loket
Welkom bij het digitale loket van de gemeente Simpelveld
Onderstaande producten of diensten kunt u digitaal regelen met de gemeente. U kunt het vergelijken met de ‘echte’ balie in het gemeentehuis. Alleen bent u door dit digitale loket niet gebonden aan de openingstijden van het gemeentehuis en kunt u dus 24 uur per dag vragen om informatie en de diensten van de gemeente Simpelveld.
Identificatie en beveiliging:
Voor de meeste producten die u digitaal kunt aanvragen hebt u een DigiD inlogcode nodig. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. U kunt zelf uw DigiD aanvragen op digid.nl. Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht.
Kosten:
Aan sommige producten zijn kosten verbonden. U kunt deze bij het afronden van uw aanvraag betalen via uw eigen vertrouwde internetbankieren (via iDeal).
Producten met DigiD
- Verhuizing doorgeven
- Uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen (Euro 8,55)
- Afschrift (uittreksel) burgerlijke stand (Euro 14,30)
- Gevonden of verloren voorwerpen melden
- Verklaring vermissing waardedocument
- Aanvragen Starterslening
- Bewijs van Nederlanderschap (Euro 8,55)
- Gebruik achternaam veranderen
- Adresonderzoek aanvragen
- Aanvraag briefadres
- Geheimhouding persoonsgegevens
- Klacht tegen een medewerker of bestuurder
- Bezwaar maken
- Bezwaar intrekken
- Rijbewijs gezondheidsverklaring
- AVG - Inzage, correctie of verwijdering persoonsgegevens
- Incidentele subsidie aanvragen
Producten zonder DigiD
-
Contact
Heeft u niet gevonden wat u zocht? Neemt u dan contact met ons op. Onze contactgegevens staan hier.