Klachten

Adres
Markt 1
6369 AH Simpelveld

•  Openingstijden
•  Over Simpelveld
 

Contactinformatie

Terug naar home

Klachten

Melding, klacht of bezwaar?

Een melding, een klacht of een bezwaar. Voor u is het misschien één pot nat. Maar binnen de overheid maken we onderscheid in deze begrippen. We zetten het even voor u op een rijtje:

  • Melding openbare ruimte

    Heeft u een melding of klacht die bijvoorbeeld te maken heeft met: Afval, Bladeren, Overlast ratten ,Schade aan wegen, Straat vegen, Straatverlichting, Strooien, Verstoppingen riool ,Verkeersborden Etc.
     

    DigiDU hebt een DigiD inlogcode nodig om u online te legitimeren.

    Vul het formulier in of bel: 045 544 8383


    Spoedmelding gevaarlijke situaties buiten kantooruren.
    Buiten kantooruren kunt u voor spoedmeldingen (alleen situaties die gevaar opleveren) contact opnemen met de
    Calamiteitendienst openbare werken: 06 53 50 31 29.

  • Bezwaar tegen een besluit

    Als u het niet eens bent met een beslissing van het gemeentebestuur, kunt u bezwaar maken. Dit kan door een bezwaarschrift te sturen aan het orgaan dat de beslissing genomen heeft (het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad of de burgemeester).

  • Klacht over medewerker of bestuurder

    De gemeente komt veelvuldig met u in contact. Om deze contacten goed te kunnen onderhouden, streven het gemeentebestuur en zijn medewerkers ernaar u zo goed als mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de manier waarop u, als klant, door de gemeente bent behandeld. De gemeente kent een klachtenregeling voor het geval dat u meent dat u niet juist behandeld bent. Door uw klacht kenbaar te maken kan er iets aan gedaan worden. Hoe werkt deze klachtenregeling en hoe kunt u een klacht indienen?