Klachten

Adres
Markt 1
6369 AH Simpelveld

•  Openingstijden
•  Over Simpelveld
 

Contactinformatie

Terug naar home

Klachten

Melding, klacht of bezwaar?

Een melding, een klacht of een bezwaar. Voor u is het misschien één pot nat. Maar binnen de overheid maken we onderscheid in deze begrippen. We zetten het even voor u op een rijtje:

  • Melding openbare ruimte

    Heeft u een melding of klacht die bijvoorbeeld te maken heeft met: Afval, Bladeren, Overlast ratten ,Schade aan wegen, Straat vegen, Straatverlichting, Strooien, Verstoppingen riool ,Verkeersborden Etc.
     

    DigiDU hebt een DigiD inlogcode nodig om u online te legitimeren.

    Vul het formulier in of bel: 045 544 8383


    Spoedmelding gevaarlijke situaties buiten kantooruren.
    Buiten kantooruren kunt u voor spoedmeldingen (alleen situaties die gevaar opleveren) contact opnemen met de
    Calamiteitendienst openbare werken: 06 53 50 31 29.

  • Bezwaar tegen een besluit

    Als u het niet eens bent met een beslissing van het gemeentebestuur, kunt u bezwaar maken. Dit kan door een bezwaarschrift te sturen aan het orgaan dat de beslissing genomen heeft (het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad of de burgemeester). Er is geen mogelijkheid via elektronische weg bezwaar aan te tekenen maar uitsluitend schriftelijk en ondertekend.

  • Klacht over medewerker of bestuurder

    De gemeente komt veelvuldig met u in contact. Om deze contacten goed te kunnen onderhouden, streven het gemeentebestuur en zijn medewerkers ernaar u zo goed als mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de manier waarop u, als klant, door de gemeente bent behandeld. De gemeente kent een klachtenregeling voor het geval dat u meent dat u niet juist behandeld bent. Door uw klacht kenbaar te maken kan er iets aan gedaan worden. Hoe werkt deze klachtenregeling en hoe kunt u een klacht indienen?